Grotekerksplein 5, Dordrecht
info@korfbalstars.nl

TRAINERSBEGELEIDING

Waarom trainingsbegeleiding voor clubs?

Het blijft soms lastig voor clubs om een goede structuur neer te zetten waar trainers het hele jaar mee bezig kunnen. TC’s en besturen breken hun hoofden hierover. Waar begin je mee? Hoe bouw je een serie op en hoe deel je een seizoen in? Waar liggen de aandachtspunten bij de jongste jeugd en waar bij de oudere jeugd? Voor trainers is dit erg lastig om te bepalen en daarom doen ze soms maar wat, ondanks alle goede bedoelingen en enthousiasme.

Wij merken dat we in de afgelopen jaren clubs goed kunnen helpen om hierin een duidelijke lijn te brengen. Welke prioriteiten leg je bij trainingen voor jeugd en hoe bouw je dit op? Een goede balans in plezier en leerzame oefenstof, maar ook de gedachte achter de oefeningen en de visie op korfbal komen aan de hand van theorie en praktijk door ons aan bod in de begeleiding van de trainers.

Trainers krijgen extra handvaten, krijgen meer plezier en vertrouwen in het training geven. Zie hieronder voor meer details hoe we het invullen en wat het resultaat van Trainers Begeleiding voor Clubs is.

Wat levert trainersbegeleiding voor clubs op?

• Niveau van de trainers stijgt en daardoor stijgt het niveau van de trainingen
  • Kwaliteit van de trainingen neemt toe
  • Niveau van de spelers neemt toe en daardoor ook het niveau van de club
  • Structuur in de trainingen en jaaraanbod van de trainingen van de club

Nog meer voordelen:

•  Ledenbehoud, door meer plezier en kwaliteit op de training
  • Genoeg trainers op elk team
  • Trainersbehoud, door handvaten blijft het leuker en makkelijker training geven
  • Betere aansluiting van de trainers met de jeugd: meer bereiken en meer ontwikkeling
  • Houding en voorbeeldfunctie trainers
  • Tevreden ouders
  • Aantrekkingskracht spelers regio
  • Trainingsaanbod op maat: trainers leren differentieren

Individueel Trainer/Coach Begeleiding

Niet alleen Begeleiden we Clubs met hun Trainers, maar geven we ook  Trainers en Coaches individueel trainersbegeleiding. Meestal komt dit door de ambitie van de trainers zelf en kunnen ze als ze willen een intensief jaartraject in met Korfbalstars. Ook merken ze zelf dat ze nog meer handvaten kunnen gebruiken en hun handelen eens onder de loep willen nemen.

Aanmelden?

Wil je je aanmelden of meer informatie? Dit kan met het contact formulier!

Inhoud

Natuurlijk hangt de trainersbegeleiding af van de frequentie en duur dat we ingezet worden. Na een eerste vrijblijvend gesprek zullen we dit vaststellen.

Sommige trajecten bestaan uit enkele avonden, maar een intensieve wekelijkse of maandelijkse begeleiding behoort ook tot de mogelijkheden.

Zelfs het zoeken naar financiële middelen, kunnen we bij helpen om het optimale aanbod te krijgen met het beste resultaat voor uw club.

knp plak 2