Grotekerksplein 5, Dordrecht
info@korfbalstars.nl

Spelersbegeleiding

Ben jij een fanatieke korfballer die zich graag verder wil ontwikkelen als korfballer? En zoek je begeleiding om je verder te helpen in je sportcarrière? Dan is deze spelersbegeleiding iets voor jou! Na een succesvol eerste en tweede jaar zal ook in seizoen 2019/2020 een groep spelers begeleid worden in hun ontwikkeling tot topsporter.

Samen met jou wordt er gekeken naar – en gewerkt aan – verschillende zaken die betrekking hebben op jouw ontwikkeling als sporter. Dit begeleidingstraject is voor de duur van 1 seizoen en geschikt voor spelers vanaf 13 jaar.

Plezier en ontwikkelen bij korfbalstars

Waarbij gaat Korfbalstars jou begeleiden?

– Gedrag binnen en buiten het veld
– Mindset in het veld
– Sportcarrière begeleiding
– Leren focussen op belangrijke zaken
– Inzicht in (sport)voeding
– Hulp bij keuzes rondom sport en opleiding
– Sponsoren en bijbehorende verplichtingen
– Advies bij training en krachtprogramma
– Bemiddeling
– Advies voor ouders/verzorgers

Kortom: alles wat je nodig hebt om de juiste stappen te maken in jouw korfballoopbaan, op maat gemaakt! Het traject zal bestaan uit 6 contactmomenten, zowel individueel als in groepsverband. De kosten voor het traject zijn €450,- ex. BTW.

Inhoud van het traject

Het traject van de spelersbegeleiding is een op maat gemaakt traject, en is voor iedere deelnemer uniek. Het hieronder beschreven pakket is dan ook een globaal overzicht van wat het traject ongeveer inhoudt.

Bij de spelersbegeleiding gaan we bijvoorbeeld samen wedstrijd bekijken. Wat zijn je sterke punten? Wat kun je verbeteren? Toekomst, opleiding en club. Welke keuzes maak je? Inzicht in gezonde (sport)voeding.Kracht/trainingsprogramma. Wat past er bij jou en waar zou je winst kunnen boeken?

Aanmelden voor dit traject? Vul dan ons contact formulier in!spelers

Waarom spelersbegeleiding door Korfbalstars?

André Kuipers, zelf enorm gepassioneerd door het korfbalspel, wil iedereen helpen om zichzelf te ontwikkelen. Als sporter, maar zeker ook als mens. Nu binnen het korfbal, maar voorheen als gedragstherapeut in de psychiatrie en als weerbaarheidstrainer.

Als korfballer heeft hij 15 jaar ervaring als topkorfballer bij DOS’46, KZ/Hiltex en het Nederlands team. Daarnaast heeft hij tijdens zijn actieve carrière enkele zware blessures overwonnen. Met alle prijzen en ervaring als speler op zak is hij ook zijn hele korfbalcarriere trainer geweest van verschillende (jeugd-)teams en was hij jeugdcoordinator. Met alle papieren op zak werd hij trainer/coach van DSC uit Eindhoven, dat uitkwam in de Korfbal League en op het veld kampioen werd en promoveerde naar de Ereklasse. Komend seizoen 2019-2020 zal hij samen met John Spek aan het roer staan van HKC(Ha) dat uitkomt in de Hoofdklasse.

Na de periode als speler, heeft hij de switch gemaakt om volledig in het korfbal verder te gaan. De interesse om te verbeteren ging van gedragsverandering in de psychiatrie naar gedrag binnen de lijnen van het korfbalveld. Processen in het veld tussen spelers, de onderlinge communicatie, en vooral welke stappen genomen moeten worden om dit te verbeteren. Hij weet wat er nodig is om de top te bereiken, individueel en als team. Samen met andere topspelers, coaches en professionals, zal Kuipers de spelers – en natuurlijk daarbij ook gelijk de ouders – begeleiden.

Voor meer informatie of vragen, ook dat kan via het formulier hieronder